آخرین اخبار

قاچاق سوخت کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های همجوار

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز از قاچاق سوخت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوخت استان به استان‌های همجوار قاچاق می‌شود.

اشتراک گذاری
24 آبان 1402
کد مطلب : 9444

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج سالار خشایی در خصوص کشفیات قاچاق سوخت گفت: سال گذشته ۴۶ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت سفید کشف شد و امسال کشفیات نفت سفید ۲۸ هزار و ۵۰۰ لیتر بود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه وبویراحمد افزود: قرار بود تا پایان شهریور ماه ۹۵ درصد سوخت‌گیری‌ها از کارت سوخت انجام شود اما برخی رانندگان خودروهای دولتی همکاری نمی‌کنند.

وی بیان کرد: بارها مشاهده شده رانندگان دولتی کارت سوخت شخصی همراه دارند اما از کارت جایگاه استفاده می‌کند در حالی که کارت‌های سوخت برای افرادی است که کارت سوخت ندارند

این مسوول با بیان اینکه در حال حاضر روال استفاده از کارت سوخت استان یک روال عادی است و مشکلی وجود ندارد، گفت: تاکسی‌های درون شهری اقدام به خرید و فروش کارت سوخت می‌کنند که شهرداری‌ها مانع این کار شوند.

وی بیان کرد: بیشترین سوخت نفت و گاز میان ماشین آلات دستگاه‌هایی توزیع می‌شود که پروژه دارند البته برخی از این پروژه‌ها غیرفعال است اما دستگاه‌ها تاکید دارند که فعال هستند.

 

خشایی عنوان کرد: گاز به برخی روستاها رسیده اما هنوز مخازن نفت سفید در این روستاها جمع‌آوری نشده و احتمال قاچاق وجود دارد که امور روستایی این موضوع را تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ استفاده از کارت سوخت نهادینه شود، گفت: ۱۷۳ مورد کارت سوخت متعلق به مردم استان در استان دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه هم دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد افزود: سوخت استان به قیمت چهار هزار و ۶۰۰  تومان خریداری و با قیمت ۲۵ هزار تومان به استان خوزستان قاچاق می شود.

همچنین لقمانی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل ۳۴ پرونده سوخت خبر داد و گفت: کشفیات کالای قاچاق ۸۷ هزار لیتر بود که بیشترین سوخت در استان فارس به فروش می‌رسد.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =